Klient najważniejszy
Customer Experience czyli doświadczenia klienta w firmie mogą skutkować poleceniami i przyciąganiem do firmy nowych klientów. Nie od dzisiaj wiadomo, że za efektywność biznesu odpowiada komunikacja. Jednak jak donosi Harvard Business Review przedsiębiorcy dostrzegają głównie innowacyjność.
Być może jest to wynik kierowania się przez właścicieli firm nowościami technologicznymi. Innowacje są przecież skierowane na polepszenie jakości relacji z klientami. Można więc powiedzieć, że przedsiębiorcy dostrzegają, gdzie leży klucz do sukcesu ale nie widzą głównego wątku, który stoi za takimi osiągnięciami.
Czy słabsi uczniowie to lepsi biznesmeni?
Dodatkowa motywacja
Satysfakcja klientów to kluczowy motyw dla firm. Produkty, które oferuje dany biznes są przecież robione z myślą o klientach. To właśnie klienci będą utrzymywać dany biznes przy życiu. Niestety w polskim biznesie nie dostrzega się tej oczywistości. Relacje z klientami są daleko w tyle, za naprawdę prowizorycznymi zmianami, jakie chcą wprowadzać biznesmeni do swoich przedsiębiorstw. Najczęściej wolą inwestować w innowacje, budowanie wizerunku produktu, strategię cenową czy sieć dystrybucji. To wszystko jest ważne ale ma jedną wadę. Bez klienta produkt nie przyniesie sprzedaży, a co za tym idzie zysku.
Twórcy firm wierzą, że im lepsza jakość oraz nowsze funkcjonalności w technologiach, tym większe prawdopodobieństwo pozyskania klienta. Tymczasem to właśnie atmosfera, jakość relacji z klientem, decyduje, czy zakupi on produkt, czy przejdzie do konkurencji. Klient chce się czuć dobrze podczas zakupu jaki użytkowania zakupionych produktów. Klient, który osiąga satysfakcję wraca ponownie, po nowe produkty, tej samej firmy.
Dbaj o swojego klienta
Customer experience jest nowością, w którą warto inwestować w swoim biznesie. Firma, która posiada miliony zadowolonych klientów, może liczyć się z napływem ich znajomych do swojej firmy. Każdy zadowolony klient, jest potencjalnym przynosicielem kolejnych zadowolonych klientów. Dlatego warto zadbać o relacje z klientami. Jeżeli dojdzie do przykrej sytuacji, nie traktuj klienta źle, zdobądź się na jak najmilsze i jak najszybsze zwrócenie kosztów. Wówczas możesz liczyć, że klient poczuje się potraktowany indywidualnie i będzie chciał wrócić.