Rozwój firmy

Jak e-mailing wzmacnia  strategię cyfrową firmy?

Jak e-mailing wzmacnia  strategię cyfrową firmy?

Podczas wdrażania jakiejkolwiek strategii marketingu cyfrowego istnieje wiele kanałów komunikacyjnych zdolnych do zapewnienia korzystnych rezultatów niezależnie od rodzaju działalności czy firmy, jednym z nich jest email marketing.

To nie tylko szybki i bezpośredni kanał, ale narzędzie, które pozwala na ustanowienie znaczącego połączenia z użytkownikiem lub potencjalnym klientem, od potwierdzenia zamówienia do biuletynów, są częścią powodów, aby docenić pomysł posiadania biznesowego e-maila, aspekt uważany za niezbędny w rozwoju i zarządzaniu każdej firmy, która zamierza zrobić życie w Internecie.

E-mail marketing — kluczowe pojęcie w marketingu bezpośrednim

Mając za oś centralną wysyłanie wiadomości do bazy danych lub kontaktów, w celu wzmocnienia relacji z obecnymi klientami, dotarcia do potencjalnych odbiorców lub generowania lojalności, e-mail marketing jest uważany za cyfrową strategię komunikacji w ramach działań marketingu bezpośredniego.

Jest to również właściwy kanał do budowania zaufania wobec danego produktu lub usługi oraz do interakcji z kontaktami. Z punktu widzenia wewnętrznego zarządzania firmą lub przedsiębiorstwem zajmuje się między innymi potwierdzaniem zamówień zakupu.

Bliższa i bardziej osobista komunikacja

Chociaż poczta elektroniczna jest jednym z pionierskich środków komunikacji w sferze cyfrowej, e-mail marketing nadal utrzymuje swoje znaczenie z dwóch prostych powodów: wysokiego poziomu dostępności i możliwości dotarcia do szerszej grupy odbiorców.

E-mail odgrywa wiodącą rolę na różnych etapach relacji z klientem — od lead nurturingu i prospectingu po konwersję — przyczyniając się znacząco do osiągnięcia trzech rodzajów celów: świadomości, wizerunku i działania. Wynika to z faktu, że pozwala to nie tylko na rozreklamowanie firmy, ale także na pozycjonowanie jej jako eksperta w swojej dziedzinie i zwiększenie prawdopodobieństwa sprzedaży jej produktów lub usług.

Większa skalowalność

Do najwybitniejszych korzyści płynących z e-mail marketingu — i podstawowego powodu posiadania biznesowej poczty elektronicznej — należy skalowalność, czyli możliwość dostarczenia wiadomości na dużą skalę i do większej liczby odbiorców. Z takiego rozwiązania mogą korzystać nie tylko agencje Social Media. Nawet firmy z innych branż mogą sobie z tym poradzić i czerpać z tego korzyści. Kluczem do sukcesu jest wysyłanie maili z wartością, a także posiadanie aktualnej bazy danych, w której lista kontaktów wyraziła wcześniej zgodę na otrzymywanie informacji, które chcesz im wysłać.

Redukcja kosztów i uproszczenie procesów

W obrębie organizacji i poza nią, biznesowa poczta elektroniczna optymalizuje komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, ułatwiając komunikację między pracownikami i partnerami korporacyjnymi poprzez udostępnienie im miejsca do przechowywania — i wcześniej ustalonych ustawień — odpowiednich do ich wykorzystania.